دسته بندی:
۱۴۰۰/۵/۸ / ۱۷:۰۲
اشتراک گذاری پرینت

«زنگ تفریح» نامزد بهترین فیلم جشنواره «لاکالزا دی کالتراوا» اسپانیا شد



 فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی «نوید نیکخواه‌آزاد» در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «لاکالزا دی کالتراوا» در اسپانیا نامزد بهترین فیلم کوتاه شد و برای جایزه اصلی جشنواره به رقابت می‌پردازد.


به گزارش ایرنا، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لاکالزا دی کالتراوا» (Festival internacional de Cine de Calzada de Calatrava) به همت شورای شهر «لاکالزا دی کالتراوا»، با حمایت وزارت فرهنگ، دانشگاه «پاپیولار» و انجمن فرهنگی فیلم «پدرو آلمودوار» از ۳۰-۱۵ مرداد (۲۱-۶ اوت) در شهرداری «لاکالزا دی کالتراوا» شهر سیوداد رئال در اسپانیا برگزار می‌شود. «زنگ تفریح» تنها نماینده ایران در این جشنواره است.


این فیلم در بخش رقابتی آثار اجتماعی جشنواره که هیپارچیا (HIPARQUÍA) نام‌گذاری شده، نامزد بهترین فیلم کوتاه است. این بخش که بخش رقابتی و رسمی جشنواره است، آثار کوتاهی را به نمایش می گذارد که مضمون آن ها خشونت جنسیتی، برابری جنسیتی، و فمنیسم است. «هیپارچیا» (HIPARQUÍA) نام اولین فیلسوف زن تاریخ جهان است که حدود ۳۲۵ سال پیش از میلاد مسیح در یونان می زیسته است.


در فیلم کوتاه «زنگ تفریح»، سحر (با بازی موژان کردی) دختری در سال پایانی دبیرستان است که آرزوی تماشای مسابقه فوتبال تیم مورد علاقه‌اش در ورزشگاه آزادی را در سر دارد و در فرصتِ کوتاه زنگ تفریح آرزوهای بلندش را با دوستان صمیمی‌اش در میان می‌گذارد. این فیلم برگرفته از ماجرای «دختر آبی» است.


«زنگ تفریح» که بیش از ۳۰ حضور جهانی را پشت سر گذاشته، برنده جایزه بهترین بازیگر از سی و سومین دوره جشنواره دانشجویی «Living Skies» در کانادا، برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از هجدهمین دوره جشنواره فیلم آکسفورد، برنده جایزه بهترین فیلم داستانی از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم «جانز هاپکینز» در آمریکا و برنده بهترین درام کوتاه داستانی از پانزدهمین جشنواره بین المللی «فروزن» سان فرانسیسکو شده است.


فیلم کوتاه «زنگ تفریح» سه شنبه ۲۱ مرداد (برابر با ۱۲ اوت) ساعت ۲۲:۱۵ (به وقت اسپانیا) در سالن «پاسیو سان‌فرانسیسکو» در شهرداری «لاکالزا دی کالتراوا» در اسپانیا به نمایش درمی آید.


موژان کردی، ریحانه نبی‌یان، نیلوفر شکوهی‌نیا و غزل خلیلی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.


این فیلم کوتاه به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد تولید شده و محصول «شمید فیلم» است. پخش جهانی «زنگ تفریح» برعهده شرکت اسپانیایی «FeelSales» است.

لینک کوتاه
«زنگ تفریح» نامزد بهترین فیلم جشنواره «لاکالزا دی... https://www.cinemaorg.ir/n/61f30cf9
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر