دسته بندی:
۱۴۰۰/۷/۱۹ / ۱۱:۳۱
اشتراک گذاری پرینت

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی خبر داد:

شورای‌عالی سینما احیاء می‌شود/ اولین جلسه با حضور رئیس جمهور در آذر ماه

شورای‌عالی سینما با تلاش ها و پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی احیا می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، رئیس سازمان سینمایی کشور با اعلام خبر« احیاء شورای‌عالی سینما» گفت: با پیگیری‌های دکتر اسماعیلی اولین جلسه شورای‌عالی سینما با حضور ریاست محترم جمهوری آذرماه سالجاری برگزار می‌شود.

محمدخزاعی ادامه داد: «شورای‌عالی سینما» پس از وقفه‌ای هشت ساله با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی در عالی‌ترین سطح برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: اعضای شورای‌عالی سینما پس از بررسی و ارزیابی های گسترده انتخاب شدند و به زودی معرفی خواهند شد. شورا، همزمان با اولین نشست آن با حضور رئیس جمهور آغاز به کار می کند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به بخش هایی از مهمترین اهداف شورای‌عالی سینما خاطر نشان کرد: اعمال سیاست‌های متمرکز در حوزه سینمای ایران برای اجرا توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراجع ذی‌ربط در چهارچوب الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، پیشرفت همه‌جانبه کمی و کیفی توانمندی‌های ملی در عرصه سینما، پیشرفت متوازن زیرساخت‌های سینمای ایران، تقویت مؤلفه‌های سینمای ملی و انقلابی به عنوان یکی از عناصر هویت اسلامی ـ ایرانی، رونق اقتصاد سینما و توانمندسازی بخش های غیردولتی فعال در حوزه سینما، حمایت و هدایت سینما در جهت تحقق اهداف کلان فرهنگی انقلاب اسلامی و منویات رهبری، ارتقای حضور اثرگذار و مشارکت سینمای ایران در عرصه بین‌المللی، گسترش، تنظیم و ساماندهی بازار فیلم در راستای توسعه اقتصاد سینما و پاسخ‌گویی به نیازها و مطالبات مخاطبان، افزایش کمی و ارتقای کیفی تولیدات سینما با توجه به مضامین، موضوعات و سوژه‌های ارزشمند، تقویت و ساماندهی آموزش و پژوهش سینمایی متناسب با رویکردها و جهت‌گیری‌های پیشرفت و تعالی سینما و شنـاسایی و پرورش استعـدادهای جدید و تربیـت نیروهـای متخـصص و متـعهد به ارزش‌های اسلامی ـ انقلابی در کشور از جمله این اهداف است.

خزاعی با بیان اینکه با توجه به دغدغه جدی رئیس جمهور محترم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این شورا بعد از هشت سال تعطیلی احیا می شود افزود: احیای شورای عالی سینما پس از سال ها تعطیلی در دولت سیزدهم و حمایت شخص رئیس جمهور به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور از فعالیت این شورا، و نشان دهنده اهمیت و جایگاه راهبردی سینما و مرجعیت فرهنگی آن در جامعه است.

رئیس سازمان سینمایی اظهار امیدواری کرد که این اقدام بتواند برای سینمای ایران در گام دوم انقلاب و در جهت تحول و بازسازی انقلابی و اعتلای آن موثر باشد افزود: به شخصه از آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم و دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر توجه و اهتمام ویژه به نیازهای سینمای کشور تشکر و قدردانی می کنم و باور دارم برکات و نتایج فعالیت این شورا باعث رونق، پویایی و بالندگی بیش تر سینمای کشور خواهد شد.


لینک کوتاه
شورای‌عالی سینما احیاء می‌شود/ اولین جلسه با حضور... https://www.cinemaorg.ir/n/07457dae
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر