دسته بندی:
۱۴۰۰/۸/۱ / ۱۴:۱۶
اشتراک گذاری پرینت

سیدصادق موسوی در ویژه برنامه جشنواره سی و هشتم عنوان کرد:

امر مهمی در حوزه دیپلماسی فرهنگی رخ داد

دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور در ویژه برنامه این رویداد گفت: مهمترین مسئله ما محدودیت فرصت‌هاست و به همه کسانی که در این جشنواره حضور نداشتند و خشمگین بودند حق می‌دهم.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ سیدصادق موسوی با حضور در استودیو پخش زنده سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: با دو رویکرد استقبال و قدردانی از رویداد فرهنگی مهم مثل جشنواره بین المللی تهران در این جشنواره حضور داشتیم و خوشبختانه کادر اجرایی مجموعه ایران مال جشنواره را متعلق به خود می‌دانستند و حامی ما شدند و بابت سالن‌های خوبی که در این مجموعه هست و با توجه به شرایط کرونا و ضرورت رعایت حساب جمعیتی در سالن‌های سینما، تصمیم گرفتیم این دوره از جشنواره را نیز در پردیس سینمایی ایران مال برگزار کنیم.
وی ادامه داد: امیدوارم از این ظرفیتی که در شهر ساخته شده است استفاده شود و بتوان رویداد مهم فرهنگی را در این محل اجرا کرد. همچنین قدردان زحمات مدیریت محترم این مجموعه هستم.
دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران فرصتی است برای گردهمایی فیلمسازان و هنرمندان که هرساله مورد استقبال قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم، ادامه داد: شاید پیش از این هیچکس فکر نکرده بود که در یک جشنواره ایرانی می‌توان فضایی را ایجاد کرد که آثار سینمایی به آکادمی اسکار راه پیدا کند. اما امروزه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران می‌تواند به عنوان یک جشنواره معتبر به آکادمی اسکار معرفی شود.
وی افزود: وقتی با نام اسکار رو به رو می‌شویم اسم اصغر فرهادی، کارگردان شاخص و مطرح سینما به ذهنمان می‌رسد و ما هم اکنون یک رویداد را به اسکار معرفی کردیم و نام کشورمان ایران در جشنواره اسکار همیشه خواهد بود و این دستاورد بزرگی است.
موسوی با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی فرهنگی کار بزرگی را انجام داده ایم، گفت: هزار و ۶۵۰ فیلم به جشنواره ارسال شده بود که در جشنواره حضور ندارند و همه آنها مقصر اصلی را من که عنوان دبیر جشنواره را دارم، می‌دانند و اما به نظر می‌رسد حضور جشنواره فیلم کوتاه که برای همیشه به اسکار راه پیدا کرده است، اهمیت بیشتری داشته و باید قدر این اتفاق را دانست.
وی ادامه داد: مهمترین مسئله ما محدودیت فرصت‌هاست و به همه کسانی که در این جشنواره حضور نداشتند و خشمگین بودند حق می‌دهم. ۲۲۸ فیلم توسط انجمن سینمای جوانان ایران ساخته شده و ثبت نام کرده‌اند و نزدیک به ۱۰ درصد آنها در جشنواره حضور دارند و حتی این محدودیت‌ها شامل آثار تولیدی انجمن سینمای جوانان نیز می‌شود.
وی گفت: امیدواریم با راه اندازی و استمرار برگزاری دیگر جشنواره‌ها بتوانیم فرصت بیشتری به فیلمسازان بدهیم.
سی وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) در حال برگزاری است. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر