دسته بندی:
۱۴۰۱/۸/۱ / ۱۳:۱۲
اشتراک گذاری پرینت

حسین طلابیگی، مدیرکل دفتر مجامع و تشکل‌های سینمایی؛

مراحل اخذ مجوز کوتاه شد / اعطای ۷۰ مجوز هنری به هنرمندان

در سال گذشته ۷۰ گواهی هنری برای هنرمندان مختلف صادر شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، مدیر‌کل دفتر مجامع و تشکل‌های سینمایی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در یک سال گذشته، گفت: دفتر نظارت بر مراکز ، مشاغل و مجامع به منظور رونق کسب و کار سینما برنامه‌هایی همچون تسهیل‌گری در صدور مجوز موسسات سینمایی و غیرسینمایی، موسسات پخش و پخش بین الملل را در دستور کار خود قرار داده است و تاکنون اثرات بسیار خوبی داشته است.

طلابیگی با اشاره به اهمیت موسسات سینمایی در ساختار سینمایی، درباره رفع مشکل برخی از این موسسات افزود: علاوه بر این، موسساتی نیز وجود داشته‌اند که به جهت تغییر یا اصلاح قوانین و یا دستور‌العمل‌ها دچار مشکل شده‌اند. بر این اساس مشکلات ناشی از عدم مطابقت مدرک تحصیلی این موسسات با مدارک درخواستی در سامانه و اختلال در تمدید مجوز در سامانه را برطرف کرده‌ایم.

 مدیرکل دفتر مجامع و تشکل‌های سینمایی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به منظور تسهیل‌گری بیشتر در دوره جدید عنوان کرد: تلاش‌های لازم برای کوتاه‌تر شدن مراحل اخذ مجوز انجام شده‌است. براین اساس موارد مختل کننده در سرعت صدور مجوز را برطرف، و این مجوزها به سرعت صادر شده‌اند. 

وی همچنین به موضوع ارزشیابی و رتبه بندی هنرمندان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه ارزشیابی هنرمندان، شورای تخصصی هنرمندان در سازمان سینمایی با اعضای جدید شروع به کار کرده و بررسی‌های لازم درخصوص ارزشیابی هنرمندان انجام شده و به شورای عالی ارزشیابی هنرمندان ارجاع داده شد.

طلابیگی درباره میزان مجوزهای صادر شده در یکسال گذشته گفت: تاکنون ۷۰ مجوز برای گواهی هنری افراد این حوزه صادر شده است. این درحالی است که در حوزه صدور مجوز، ۱۲ مورد مجوز صادر شده و ۲۳ مورد تمدید مجوز نیز انجام شده است. 

وی با توضیح اینکه یکی از وظایف ما بازدید از موسسات مختلف و بررسی نواقص، کمداشتها و اهتمام به رفع مشکلات آنهاست، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲۳ مورد بازدید از موسسات و رسیدگی به مشکلات آنها انجام شده است. علاوه براین در موضوع نظارت بر سالن‌های فیلم از جهت بحث مدیریتی ۹۴ مورد بازدید صورت گرفته است.

طلابیگی با اشاره به همکاری‌های بین سازمانی این دفتر و رفع مشکلات برخی از هنرمندان افزود: در دوره جدید همکاری‌هایی مابین مجموعه سازمان سینمایی با مراجع قضایی و انتظامی صورت گرفته است تا به هنرمندان سینمایی کمک و مشکلات قضایی آنها نیز رفع شود. در مواردی نیز برای اولین بار به اهتمام رئیس سازمان سینمایی برخی مشکلات بررسی، پیگیری و مشکل این افراد حل شده است.

وی درباره نحوه ارزشیابی هنرمندان این عرصه عنوان کرد: در حوزه شیوه‌نامه ارزشیابی هنرمندان، بازنگری‌هایی در این حوزه انجام شده است و به منظور نزدیکی به عدالت و جلوگیری از تضییع حق هنرمندان همه تلاش خودمان را کرده‌ایم تا دقت مجموعه را در این خصوص بالا ببریم.

طلابیگی با توضیح اینکه در این دوره تلاش شده است تا ارزش گواهینامه ارائه شده به هنرمندان افزایش یابد، خاطرنشان کرد: برای افزایش ارزش گواهینامه‌های هنری، طرح‌هایی ارائه شده تا بتوان از این گواهی‌ها در جاهای دیگر نیز استفاده کرد. همچنین هنرمندان بتوانند در صورت اخذ گواهینامه درجه یک، قادر به تدریس در دانشگاه‌ها به عنوان هیات علمی باشند درحالیکه بعضی از هنرمندان با وجود تدریس در دانشگاه به عنوان هیات علمی پذیرفته نمی‌شوند که این موضوع در حوزه وزارت علوم و در جاهای مختلف بررسی شده امیدوارم مشکلات و موانع آن نیز به‌زودی مرتفع شود.



لینک کوتاه
مراحل اخذ مجوز کوتاه شد / اعطای ۷۰ مجوز هنری به هن... https://www.cinemaorg.ir/n/ea4d2736
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر