دسته بندی:
۱۴۰۱/۸/۲۳ / ۱۶:۱۴
اشتراک گذاری پرینت

با توافق محمد خزاعی و پیمان جبلی؛

پنج فیلم روی پرده تیزر رایگان تلویزیونی می‌گیرند/تعامل سیماوسینما

با پخش گسترده و رایگان تیزر فیلم‌های در حال اکران در سینماها از تلویزیون، فصل تازه‌ای از همکاری‌های دوجانبه سازمان سینمایی و صدا و سیما آغاز خواهد شد.

در حاشیه جلسه شورای عالی سینما در نهاد ریاست جمهوری با توافق محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، مقرر شد در گام اول تیزر ۵ فیلم سینمایی در حال اکران از طریق شبکه‌های تلویزیون پخش شود.

در این جلسه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به رویکرد همکاری‌های جمعی دو سازمان، فعالیت کارگروه مشترک و تاکید بر گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت: تعامل سازمان سینمایی و صدا و سیما، به منظور ارتقا و گسترش فرهنگ فیلم دیدن و رونق بیشتر سالن‌های سینمایی صورت گرفته است.

وی افزود: در مرحله نخست این طرح، قرار است تیزر فیلم‌های سینمایی «بخارست»، «بامبالا»، «لوپتو»، «بیرو» و «طبقه یک و نیم» از شبکه‌های مختلف تلویزیون به آنتن پخش سپرده شوند.

خزاعی ضمن تاکید بر نزدیکی و تعامل هر چه بیشتر بین سینما و تلویزیون و به موجب آن، ترسیم چشم‌انداز روشنی پیش روی دست‌اندرکاران سینما، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینما در ادوار مختلف، نحوه پخش تیزرهای فیلم‌های در حال اکران از تلویزیون بوده است که به نظر می‌رسد با این اقدام، در دوره جدید، گام‌های عملی و جدی در جهت رفع موانع برداشته شود.

وی اظهار کرد: صنعت سینما و اکران و عرضه فیلم‌ها به تبلیغات و حمایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی نیاز دارند. چرا که یکی از پرتکرارترین دغدغه‌ها و مشکلات سینماداران، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان موضوع تبلیغات تلویزیونی فیلم‌ها در سال‌های گذشته و هم اکنون است که خوشبختانه، با تعامل خوب روسای سازمان صدا و سیما دور جدیدی از حمایت‌ها و همکاری‌های دو مجموعه سازمان سینمایی و صدا و سیما آغاز شده است.

به گفته وی، رونق اکران و اساساً صنعت سینما به سازوکارهای خبری و تبلیغاتی آن بستگی دارد. بنابراین به طور قطع ایستادن تلویزیون در کنار سینما و سینماگران بیش از گذشته منجر به رونق و شادابی سالن‌های سینما و رشد گیشه می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور، از آغاز به کار کارگروه سینما و تلویزیون که در دوره جدید اشاره و عنوان کرد: این کارگروه طی ماه‌های گذشته شکل گرفته و فعالیت مستمر آن با هدف رفع چالش‌ها و مشکلات سینما در حوزه‌های مختلف از جمله خرید رایت فیلم‌ها توسط رسانه ملی و بسته‌های خدمات تبلیغی و گفتمانی، به زودی آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه
پنج فیلم روی پرده تیزر رایگان تلویزیونی می‌گیرند/ت... https://www.cinemaorg.ir/n/3d5aebf0
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر