دسته بندی:
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ / ۱۳:۰۰
اشتراک گذاری پرینت

نگاهی به چهارمین روز فجر چهل‌ویکم:

ایجاد بازار سیاه با بلیت 400 هزار تومانی

چهارمین روز جشنواره فجر، با اتفاق‌ها و حواشی جالبی همراه بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، چهارمین روز جشنواره در خانه رسانه و خانه جشنواره، با فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» آغاز شد. فیلمی که پیش از آغاز جشنواره، به دلیل بروز چند حاشیه، موجب کنجکاوی مخاطبان شده بود. همچنین تعدد بازیگران شناخته‌شده این فیلم هم دیگر دلیلی بود که بخواهیم حق دهیم استقبال از این فیلم، زیاد باشد. همین‌طور هم شد و از دقایقی قبل از باز شدن درب سالن‌های نمایش‌دهنده این فیلم، جمعیت، صف کشیده بودند تا وارد سالن شوند.

البته این فیلم در نشست پرسش و پاسخ خود نیز با حاشیه‌‌های بسیاری ظاهر شد. علیرضا معتمدی که در این فیلم به‌عنوان بازیگر نقش اول، نویسنده و کارگردان حضور داشت، برای تماشای فیلم، به پردیس ملت رفت اما در کمال تعجب، حاضر نشد تا در کنفرانس خبری فیلم خود حاضر شود و به‌همین دلیل، تهیه‌کننده به‌تنهایی به نشست رفت و این اقدام معتمدی را مورد نکوهش قرار داد.

البته که محقق در این نشست، ناراحتی خود را از بابت تحریم جشنواره توسط چند بازیگر فیلمش اعلام کرد و این اقدام برخی اعضای تیم تولید فیلمش را به باد استهزا گرفت. صحبت‌هایی که با صدای بلند و بغض همراه بود و نشر حداکثری پیدا کرد و به پرحاشیه‌ترین کنفرانس خبری روز چهارم جشنواره تبدیل شد.

در روز چهارم، از تنها انیمیشن جشنواره نیز رونمایی شد. برخلاف انتظارها، تقریبا تمام صندلی‌ سالن‌های نمایش‌دهنده بچه زرنگ پر بود و جالب آن‌که تقریبا هیچ‌‍ فردی تا انتهای انیمیشن، سالن را ترک نکرد. حتی محمد خزاعی که به همراه مجتبی امینی، یزدان عشیری و مسعود نجفی به پردیس ملت آمده بود نیز دقایقی به تماشای این انیمیشن نشست.

میزان رضایت مخاطبان از تنها انیمیشن این دوره از جشنواره، بسیار بالا بود. نکته‌ای که تقریبا بسیاری از موافقان این فیلم به آن اشاره می‌کردند، وجود لهجه‌ها و گویش‌های مختلفی از کشور در میان حیوانات بود که بسیار به مذاق مخاطبان خوش آمد.

خزاعی، مهم‌ترین چهره چهارمین روز جشنواره بود که با استقبال رسانه‌ها مواجه شد. رئیس سازمان سینمایی از بدو ورود به پردیس ملت، به پرسش خبرنگاران پاسخ داد و تا لحظه آخر، مقابل دوربین رسانه‌ها و خبرنگاران قرار گرفت و تقریبا، هیچ درخواستی را رد نکرد.

چهارمین روز جشنواره با روز پدر مصادف شده بود که مجتبی امینی، به همین مناسبت، یادداشت تبریکی را منتشر کرد. در این روز همچنین، برای تمام افرادی که وارد پردیس ملت و برج میلاد می‌شدند، پیامک تبریک روز پدر و ولادت امام علی (ع) ارسال شد.

هوک، آخرین فیلم روز چهارم بود که همان‌گونه که انتظار می‌رفت، با استقبال خوبی مواجه شد و در پایان نیز با تشویق نسبتا طولانی همراه بود. محمد خزاعی به کنفرانس خبری این فیلم رفت و برای لحظاتی، به‎عنوان مخاطب، در سالن پرسش و پاسخ این فیلم حضور یافت.

در نشست این فیلم، بازیگر نقش نوجوانی شیرهان با همان لباس بلوچ به سالن کنفرانس آمد که با تشویق حضار مواجه شد.

اخبار جشنواره در فضای مجازی، با بازدیدهای خوبی همراه است. این اتفاق در تقریبا تمامی پیام‌رسان‌ها مورد رصد قرار گرفته و اخبار این رویداد، علی‌الخصوص ویدئو‌هایی که از پردیس ملت منتشر می‌شود، با بازدید خوبی مواجه است. به‌طوری که با یک جستجوی ساده در این پیام‌رسان‌ها متوجه می‌شویم که اخبار جشنواره، تصاویر و ویدئوهایی مختلف از این رویداد، در بسیاری از صفحات منتشر شده و بازدید خوبی نیز خورده است. 

اوضاع در برج میلاد هم به سمت ازدیاد مخاطب پیش می‌رود. با آماده شدن غرفه‌های بخش بازار، تقریبا تمامی غرفه‌ها مستقر شده‌اند. از روز پنجم جشنواره، بخش بین‌الملل و بخش بازار، فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کنند و این یعنی آن‌که، مخاطبان خانه جشنواره، بسیار بیشتر از روزهای گذشته خود خواهند بود.

از سینماهای مردمی نیز خبر می‌رسد که سانس فوق‌العاده کت چرمی با ازدیاد مخاطبان مواجه شد و بلیت سیاه برای این فیلم تا مبلغ 400 هزار تومان به راه افتاد. اخبار غیررسمی دیگر حکایت دارد که برای فیلم یادگار جنوب نیز بازار سیاه به راه افتاده و برخی پردیس‌ها درصدد هستند تا طی روزهای آینده، برای این فیلم نیز سانس فوق‌العاده تعریف کنند.

با توجه به اینکه 3 روز پایانی جشنواره، به روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه تلاقی پیدا کرده که تعطیل هستند، از هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای سانس‌های فوق‌العاده در چند سینما آغاز شده است. طبق شنیده‌های غیررسمی، قرار است برای چند فیلم ازجمله کت چرمی، یادگار جنوب، جنگل پرتقال، سرهنگ ثریا و . . . سانس‌هایی فوق‌العاده تنظیم شود که خبر آن طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

خبر خوب روز چهارم آن‌که، استقبال مردم و خانواده‌ها از تنها انیمیشن این دوره جشنواره، بسیار خوب ارزیابی شده است و در این روز، برخی اخبار و تصاویر، از استقبال خانواده‌‌ها از انیمیشن بچه زرنگ خبر دادند. این رسانه‌ها به این موضوع اشاره کرده بودند که با توجه به یکسان بودن قیمت بلیت فیلم‌های روی پرده با بلیت فیلم‌های جشنواره، برخی خانواده‌ها و فرزندانشان، ترجیح دادند به جای تماشای انیمیشن‌های روی پرده، به تماشای بچه زرنگ بنشینند. این اتفاق، از آن جهت خرسندکننده است که باید پذیرفت تماشای انیمیشن در سینماها، برای خانواده‌ها، به یک فرهنگ تبدیل شده است و آنها انیمیشن را به سبد سینمایی خود اضافه کرده‌اند.

تا پایان روز چهارم، 11 فیلم از 24 فیلم بخش مسابقه به نمایش درآمده است. باید دید میزان استقبال مخاطبان و اهالی رسانه طی روزهای دیگر که روز کاری محسوب می‎شوند، به چه ترتیب خواهد بود.

لینک کوتاه
ایجاد بازار سیاه با بلیت 400 هزار تومانی https://www.cinemaorg.ir/n/e94b43aa
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر