دسته بندی:
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ / ۱۰:۴۸
اشتراک گذاری پرینت

رئیس سازمان سینمایی:

جشنواره مقاومت خط مقدم جبهه سینمایی و رسانه‌ای انقلاب

رئیس سازمان سینمایی کشور در پی برگزاری موفق هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با انتشار یادداشتی از تلاش‌ها و زحمات مسئولان برگزاری و همکاران این رویداد سینمایی قدردانی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ متن یادداشت محمد خزاعی،‌رئیس سازمان سینمایی به این شرح است: جشنواره فیلم مقاومت تصویری از گذشته و امروز ماست. جایی است که می توان خیل هنرمندان متعهد به آموزه‌های دینی و انقلابی را در زیر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی دید. این جشنواره، لبه نبرد فرهنگی و خط مقدم جبهه سینمایی و رسانه‌ای انقلاب است که باید بیش از پیش تقویت شود.

در ماه‌های اخیر که همه مساعی رسانه‌های بدخواه مصروف این مهم شده که تاریخ این کشور را تحریف کنند، بخش عمده‌ای از این تلاش برای مصادره انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس متمرکز شده است. تاریخ انقلاب ما و دفاع مقدس گواه روشن و خیره‌کننده ای بر حقانیت و سترگی کار زنان و مردانی است که شجاعانه در برابر هیمنه استکبار جهانی ایستاده و یک تنه دنیا را به حیرت واداشتند.

همت جشنواره در نمایش قواره‌مند این ایستادگی در برابر جبهه غرب ستودنی است و تلاش برای قوام یافتن و صورت بندی تازه در مواجهه با جبهه فرهنگی غرب کاری جهادی است.

برگزاری جشنواره مقاومت در عصر سیطره استکبار و صهیونیسم بین المللی، می تواند چراغ راهی پر فروغ باشد برای همه عدالت‌طلبان و آزادی خواهان جهان؛ و این جشنواره می‌تواند با ترسیم سینمای دغدغه مند در تراز انقلاب، افق تمدنی نوینی را برای جهان تشنه حقیقت و عدالت در میان بگذارد.

انقلاب اسلامي با وجود آن كه انقلابي گفتمانی در حوزه فرهنگ بوده و مدل جديدي از الگوي تمدني و پيشرفت مبتني بر معنويت، انسانيت و عدالت را در جهان نابرابر و مملو از ظلم، زياده‌خواهي و استكبار بنا نهاد ولي متأسفانه اين شاخصه هويتي انقلاب كمتر در جهان مورد توجه قرار گرفته است. در عین حال، برغم فضاسازي‌هاي گسترده و مسموم و بمباران‌هاي خبري و تشويش افكار بین‌الملل، گفتمان انقلاب اسلامي و نگاه فرهنگي و اجتماعي آن بر سپهر سياسي دنیای امروز، تأثير خود را گذاشته است. 

بي‌ترديد، يكي از بزرگ‌ترين چالش‌ها و خلأها در اين حوزه فقدان ديپلماسي فرهنگي و نگاه استراتژيك پایدار است که جشنواره بين‌المللي فيلم «مقاومت» در اين زمينه كارنامه قابل قبولي داشته است كه بايد به فال نيك گرفت. 

تقویت این رویداد راهبردی و استمرار آن باعث می‌شود خیلی از فیلمسازان مستقل و ضد استعمار در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و حتی اروپا و آمریکایی شمالی که جایی در جشنواره‌های بین المللی غرب ندارند در این جشنواره حضور پیدا کنند و به پایگاهی برای تبادل نظر و اندیشه این فیلمسازان مستقل، تبدیل شود . 

اینجانب ضمن عرض خسته نباشید به همه متولیان و دست‌اندرکاران این رویداد مهم فرهنگی به طور ویژه، از تلاش‌های مجاهدانه آقایان: سیدمحمدیاشار نادری، مدیر بنیاد فرهنگی روایت، سیدمحمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و جلال غفاری دبیر زحمتکش این رویداد تشکر و قدردانی می‌کنم.

لینک کوتاه
جشنواره مقاومت خط مقدم جبهه سینمایی و رسانه‌ای انق... https://www.cinemaorg.ir/n/9b48d80e
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر