دسته بندی:
۱۴۰۲/۷/۹ / ۱۰:۲۷
اشتراک گذاری پرینت

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی توسط معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور و رئیس امور سینمایی ازبکستان امضا شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ یادداشت تفاهم همکاری مابین سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران به‌ نمایندگی محمد خزاعی و سازمان سینمایی وابسته به وزارت فرهنگ جمهوری ازبکستان به نمایندگی فردوس عبدالخالق اف در زمینه مبادلات و همکاری‌های سینمایی امضا شد.

 یادداشت تفاهم همکاری متناظر به علاقه و تمایل مشترک برای توسعه روابط دوستانه تحکیم و ارتقاء سطح همکاری‌های سینمایی و با توجه به روابط عمیق فرهنگی و تمدنی و بر مبنای برابری، احترام و منافع متقابل سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران و آژانس سینمایی وابسته به وزارت فرهنگ جمهوری ازبکستان به امضا رسید.

 بر پایه این خبر، تبادل، نمایش و عرضه تجاری آثار سینمایی یکدیگر، با توجه به ظرفیت‌های موجود، و قوانین و مقررات کشورهای متبوع؛ دعوت متقابل به رویدادهای سینمایی (جشنواره‌ها و ...) در هر دو کشور و فراهم آوردن امکانات لازم جهت تسهیل شرکت و حضور فیلمسازان و سینماگران؛ تسهیل ارتباط، تبادل و مشارکت نیروهای تخصصی دو کشور در پروژه‌های سینمایی، تبادل دانش فنی و تخصصی و تبادل استاد و دانشجو در حوزه سینما، تولید فیلم‌های مشترک از جمله بلند، مستند، کوتاه و انیمیشن در زمینه‌های تاریخ مشترک، فرهنگ و آداب و رسوم دو کشور و تشویق از این کار، برگزاری هفته‌های فیلم مشترک، و تأمین رعایت کپی رایت برای آثار سینمایی مهم‌ترین محورهای حوزه همکاری در این تفاهمنامه است.

همچنین مقرر شد کمیته مشترکی شامل نمایندگان دو طرف به تعداد مساوی تسهیل و اجرای مفاد یادداشت تفاهمنامه و بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات پیش‌روی آن را پیگیری کنند.

گفتنی است این تفاهنامه با حضور اصغر فارسی معاون‌توسعه مدیریت ‌و منابع سازمان سینمایی و امیرسعید کرمی رایزن فرهنگی ایران به امضا رسید.

لینک کوتاه
امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و... https://www.cinemaorg.ir/n/e7be8f7b
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر