دسته بندی:
۱۴۰۲/۹/۱۴ / ۱۶:۳۰
اشتراک گذاری پرینت

رئیس سازمان سینمایی در جلسه شورای اداری شهرستان طبس:

تداوم نهضت سینماسازی در کشور/ توجه به شهرستان‌ها از دغدغه‌های مهم سازمان سینمایی است

رئیس سازمان سینمایی در ادامه سفر به استان خراسان جنوبی، در جلسه شورای اداری شهرستان طبس حضور پیدا کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در ادامه سفر خود به خراسان جنوبی امروز (۱۴آذرماه)، در جلسه شورای اداری شهرستان طبس به منظور هم‌اندیشی پیرامون نیازهای فرهنگی، هنری این شهرستان حضور یافت.

رئیس سازمان سینمایی در جمع مدیران این شهرستان گفت: به دلایل متعددی میقات الرضا و دارالمومنین طبس، حقی بر گردن انقلاب اسلامی داشته و از دید فرهنگی، مذهبی حرفی برای گفتن دارد که لازم است مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی ضمن ابلاغ سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم بافرهنگ شهرستان طبس، به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر و امور سینمایی اشاره کرد و افزود: وزارت فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی طی یکساله اخیر شرایط سختی را پشت سر گذاشته است چرا که دشمن جنگی سیستماتیک علیه جمهوری اسلامی راه انداخت اما باز هم با شکست مواجه شد و همه برنامه‌ریزان و طراحان اغتشاشات سال قبل، از جمله رژیم اشغالگر قدس اکنون در گرداب خودساخته گرفتارند و این نتیجه نگاه الهی به ایران و انقلاب اسلامی است.

خزاعی عنوان کرد: تعداد ۱۸ مرکز فرهنگی بزرگ کشور در همین مدت حضور دولت سیزدهم، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۴۰ سالن سینمایی ارشاد با حمایت سازمان سینمایی وارد چرخه فعالیت شده است و در طول ۲ سال اخیر، ۲۳۴ سالن احداث و یا تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی به زیبایی‌های شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: زمانی که کمبودهای حوزه سینمایی طبس را دیدم، تصمیم گرفتم سالن سینمایی فعلی را تا زمان احداث سالن یا پردیس جدید، و در حد توان سالن سینمای وزارت فرهنگ و ارشاد، تجهیز و تکمیل و شایسته مردم بافرهنگ این شهرستان آماده بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: در صورتیکه در بخش خصوصی، شخص یا مجموعه‌ای آماده حضور باشد، ما هم آمادگی داریم تا در سازمان سینمایی به جهت اعتباری و تجهیزاتی کمک کنیم.

وی به لزوم برگزاری یک رویداد ملی سینمایی را در استان و شهرستان طبس اشاره کرد و تصریح کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۷۰ درصد اعتبارات سینمای جوان کشور به شهرستان‌ها اختصاص یافته که در گذشته این اینگونه توجهات تنها به مراکز استان‌ها بوده است، معتقدیم شهرستان‌ها از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند.

خزاعی اضافه کرد: طرح های اساسی در این دوره برای احیای سینمای بومی آغاز شده و این روند و رویکرد تا تحقق این طرح ها ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان سینمایی کشور از هنرمندان بویژه سینماگران نیز دفاعی جانانه کرد و گفت: آنچه از مردودی برخی فعالان سینمایی کشور در اغتشاشات گفته می‌شود به تعدادی انگشت شمار معدودی از این هنرمندان باز می‌گردد در حالی که قاطبه خانواده سینما، انسان‌هایی متعهد و همراه با نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و حتی برخی از همان اندک غافل شدگان نیز بازگشته‌اند و متوجه اشتباه خود شده‌اند . البته پس از عفو رهبر معظم انقلاب؛ برخی هم بخشیده شده و به آغوش هنر و سینمای ایران بازگشتند.

در این جلسه علاوه بر فرماندار شهرستان طبس، امام جمعه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از سینماگران و اصحاب فرهنگ و رسانه حضور داشتند.

گفتنی است حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی، محمدرضا سوقندی مدیرکل امور حقوقی، عملکرد استان‌ها و مجلس سازمان و مهدی آذرپندار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان رئیس سازمان سینمایی را در این سفر همراهی می‌کنند.

لینک کوتاه
تداوم نهضت سینماسازی در کشور/ توجه به شهرستان‌ها ا... https://www.cinemaorg.ir/n/e34d1bea
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر