دسته بندی:
۱۳۹۹/۸/۱۳ / ۱۶:۱۹
اشتراک گذاری پرینت

برای جذب مخاطب به سینما در دوران پساکرونا چه باید کرد؟

مسعود ردایی راهکار‌هایی را برای جلب اعتماد مخاطبان و تشویق آن‌ها به حضور در سالن‌های سینما در دوران پساکرونا ارائه کرد.


مسعود ردایی تهیه کننده سینما درباره مسائلی که باید در دوران پساکرونا برای جذب حداکثری مخاطب به سالن‌های سینما و خروج از بحران مخاطب زدگی در نظر گرفت گفت: آمدن کرونا، رفتن آن که حداقل دو سال زمان می‌برد و عواقبش، نوعی بی انگیزگی در برخی رفتار‌های مردم به وجود آورده است.  یکی از آن‌ها کم رنگ شدن حضورشان در سالن‌های سینماست. در پایان کرونا، ایجاد تمایل و انگیزه بین مردم برای رفتن مجدد به سینما‌ها نیاز به تبلیغات و شرایط انگیزشی خاصی دارد تا دوباره با این صنعت آشتی و رفاقت کنند. البته این نوع کم اعتمادی در سینما‌های  دنیا وجود دارد و مختص ایران نیست.

وی افزود: از سویی نباید شرایط و بار منفی که در روح روان مردم بوجود آمده را دست کم گرفت و به راحتی از آن گذشت. بخصوص پس از پایان کرونا که حتما مشکلات این بخش باید با روش‌های خاص درمانی همگانی مرتفع گردد. به طور قطع رواج شادی و نشاط از مهمترین مولفه‌های این جریان خواهد بود.

این تهیه کننده اظهار کرد: تولید فیلم‌های کمدی سالم و پر محتوا می‌تواند یکی از راه‌های مرتفع کردن مشکلات پساکرونای مردم باشد، البته نه برخی از آثار شبه طنز و کمدی که طی این سال‌ها تولید شد و باور‌ها و نگاه مردم را خدشه دار کرد.

تهیه کننده «سال دوم دانشکده من» ادامه داد: تبلیغات هم بسیار کمک کننده است. تبلیغاتی صادق برای جلب اعتماد مردم برای رفتن به سینما‌ها و دیدن فیلم‌های جذاب به دور از هرگونه بیماری و در فضایی سالم.

ردایی عنوان کرد: در نظر گرفتن برخی موارد تشویقی و انگیزشی برای کشاندن مخاطب در فضایی پر نشاط و آرام به سینما هم از مواردی است که میتواند کمک کند.  مسئولان باید برای پساکرونا راهکارهایی در نظر بگیرند در غیر اینصورت و عدم اعمال مواردی که به آن‌ها اشاره کردم، مخاطبان در محیط امن خانه که به آن عادت هم کرده اند می‌مانند و به سینما نمی‌روند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه
برای جذب مخاطب به سینما در دوران پساکرونا چه باید... https://www.cinemaorg.ir/n/ea701a7f
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر